Кабінет міністрів України схвалив постанову згідно із якою нормативно-правову базу України привели у відповідність до європейської. Постанова має №7 і датується від 5 січня 2021 року.
«На сьогоднішній день у Європейському Союзі з’явилася значна кількість транспортних засобів, які відносяться до категорій та підкатегорій, які відсутні у вітчизняному законодавстві, в зв’язку, з чим не можуть імпортуватися до України й використовуватися на дорогах загального користування. Особливо це стосується категорії L, серед яких значна кількість мають електричний двигун й підвищену мобільність, що особливо важливо для великих міст. Прийняте урядом рішення не тільки відповідає останнім змінам Женевської угоди 1958 року та законодавству ЄС, а й актуалізує українську нормативно-правову базу, наближаючи нас до європейських сучасних стандартів», – коментує рішення Кабміну міністр інфраструктури України Владислав Криклій.
Постанова залишає стару класифікацію за чотирма категоріями: L (мототранспортні), M (пасажирські), N (вантажні автомобілі), O (причепи та напівпричепи). Основні зміни торкнулися категорій L та M.
Якщо говорити про L, де раніше було сім підкатегорій L1- L7 (дво- та триколісні мопеди, мотоцикли, мотоцикли з боковим причепом, мототрицикли, легкі мотоквадроцикли та квадроцикли), кількість категорій зросла у понад 5 раз до 36. Крім основних категорій можливе виведення нових підкатегорій.
У категорії M (пасажирські транспортні засоби) три категорії були розширені до 11.
Класифікація категорій N (вантажні автомобілі) та О (причепи та напівпричепи) залишилася колишньою, три та чотири підкатегорії відповідно. Для позначення підкатегорії колісних транспортних засобів спеціального або спеціалізованого призначення до буквено-цифрового позначення буде додаватися буква S (M1S, N2S і т.д.).
Для позначення транспортних засобів категорій М та N підвищеної прохідності як і раніше буде використовуватися буква G (наприклад, М1G), а для спеціалізованих або спеціальних підвищеної прохідності – GS.