Це випливає з намагань КБ «Іллюшин» модернізувати українські Ан-124-100, аби подовжити термін експлуатації наявних машин до 2040 року.
Проте, окрім технічно-правового аспекту, ця російська авантюра має ще інший, характерний для всього російського, нюанс. Заміною кількох дротів в електрообладнанні та якихось другорядних агрегатів, росіяни таким чином намагаються привласнити, а по суті вкрасти чужий бренд.
Вочевидь, створити власний військово-транспортний літак росіяни вже не здатні, а українські Ани, перш за все «Руслани», відомі всьому світу і є предметом заслуженої гордості їхніх творців — антонівців.
Ці шулерські намагання країни-агресора руйнує ДП «АНТОНОВ», яке офіційно повідомило, що не бере участі у створенні нового літака КБ «Іллюшин». Тим самим українські авіабудівники унеможливлюють будь-які спроби легітимізувати українську брендову назву для російської вторинної переробки.
В заяві на офіційному сайті українського держпідприємства зокрема сказано:
«За повідомленням агентства INTERFAX.RU з 2017 КБ “Іллюшин” веде розробку глибоко модернізованого надважкого військово-транспортного літака на базі Ан-124-100 «Руслан», якому планується дати позначення Ан-124-100М.
З урахуванням сучасного розвитку технологій в світовій авіаіндустрії створюються нові модифікації і варіанти повітряних суден, які успішно зарекомендували себе в експлуатації. Більш того, такі заходи необхідні для забезпечення відповідності ПС сучасним і перспективним нормам і вимогам. При цьому, в якості базової моделі конструктори, як правило, використовують літальний апарат власної розробки. Наприклад, Іл-76МФ – модифікація відомого літака Іл-76.
Однак у згаданому повідомленні інформагентства йдеться про те, що КБ «Іллюшин» в якості базової моделі обрав літак Ан-124-100 «Руслан», який, як слушно зауважив автор статті, створений КБ О.К. Антонова. Тобто, розробником цього повітряного судна, відповідно до міжнародних правил, є ДП «АНТОНОВ» – утримувач сертифікату типу на Ан-124-100 «Руслан».
Фахівці ДП «АНТОНОВ” не заперечують технічної можливості глибокої модернізації транспортного літака Ан-124-100 “Руслан”. Проте підбір і установка нового сучасного обладнання силами КБ «Іллюшин» приведе до значної зміни льотно-технічних характеристик літака в порівнянні з базовою моделлю. Таким чином, в історії сучасного авіабудування з’явиться новий літальний апарат. Відповідно, він повинен отримати нове позначення без використання марки «АН», оскільки ДП «АНТОНОВ» не бере участі в його розробці і не буде нести відповідальність за його безпеку.
Варто також взяти до уваги той факт, що в період з 2004 по 2007 роки ДП «АНТОНОВ» розробив і сертифікував три модифікації «Руслана», одна з яких вже отримала позначення Ан-124-100М. Дві інші – Ан-124-100-150 і Ан-124-100М-150 відрізняються збільшеним до 150 тонн корисним навантаженням, можливістю перевозити моновантажі вагою до 120 тонн.»