Відкриття зробила група фінських дайверів-волонтерів з організації Badewanne, яка займається документуванням корабельних часів Першої та Другої Світових воєн в Фінській затоці.
Пошукова команда виявила затонуле судно XVII століття на дні Балтійського моря на глибині 85 метрів.
Корабель зберігся надзвичайно добре. Судно отримало лише невеликі пошкодження від рибальського трала, що пройшов вздовж його палуби від носа до корми і вирвав щогли, кілька палубних колод і транець. Однак корпус корабля практично не ушкоджений.




Дослідники вважають, що корабель перекинувся під час шторму. Після огляду вони прийшли до висновку, що перед ними голландський торговий флейт – швидкий і місткий трищогловий корабель, здатний плавати внутрішніми водами під управлінням невеликого екіпажу.
«Судно має характерний риси флейта, але в ньогo є і деякі унікальні особливості, зокрема в конструкції кормової частини. Можливо, це різновид раннього дизайну. Таким чином, знахідка дає нам унікальну можливість досліджувати розвиток цього типу суден, які плавали по всьому світу і стали інструментом раннього прообразу сучасної глобалізації », — сказав шведський морський археолог доктор Ніклас Ерікссон.
Довідково
Флейта, флейт (нід. fluit, fluyt, заст. fluijt) — тип голландського вітрильного судна, яке мало такі відмінні риси:
- Довжина цих суден у 4 — 6 і більш раз перевищувала їхню ширину, що дозволяло їм ходити під вітрилами вже досить круто до вітру.
- Висота щогл перевершувала довжину судна, а реї стали коротшими, що дозволило зробити вузькі і зручні в обслуговуванні вітрила і скоротити загальне число верхньої команди.
- Перший флейт був сконструйований Пітером Янсоном Ліорне у 1594 році та побудований у 1595 році в місті Горні, центрі суднобудування Голландії.
Перший вантажний вітрильник мав відношення довжини корпусу до поперечника 5:1, тобто був надзвичайно довгим і вузьким — як подовжена склянка для вина — фужер («флейта»), від якої й походить його назва.