Каліфорнійська газета Modesto Bee знайомить своїх читачів з чудернацькими (для них) реаліями заокеанського (для них) життя в Україні напередодні позачергових парламентських виборів.
Костюм Дарта Вейдера, обладнання для дитячих майданчиків, випічка і коробки з їжею є частиною виставки в Національному історичному музеї України, яка демонструє барвисту поведінку і дещо сумнівні практики, що характеризують вибори в країні.
Виставка під назвою «Музей виборчого трешу» була відкрита напередодні голосування на позачергових парламентських виборів.
На відміну від виборів у сусідній Росії, кампанії в Україні мають тенденцію бути жвавими, а серйозність деяких кандидатів викликає запитання.
Один з таких, — Дарт Вікторович Вейдер, який балотується до парламенту від Одесі. І це чергова поява злочинця «Зоряних воєн» — ще один Дарт Вейдер, планував здобути пост президента в 2014 році.
Принаймні 86 кандидатів вказали у своїх біографіях, що вони — «Слуга народу», хоча вони не мають нічого спільного з партією президента. І ще восьмеро Зеленських бігають виборчими перегонами — щоправда, це досить поширене прізвище.
Незважаючи на те, що партія колишнього телевізійного коміка, який переміг у квітні, на виборах президента, ймовірно виграє вибори, Зеленський записав відеозвернення, закликаючи виборців бути обережними, і не голосувати за клонів.
Тема «Зоряних воєн» продовжується і цьогоріч, багато хто називає ці вибори «битвою клонів», тому що багато кандидатів мімікрують під все ще популярного, нещодавно обраного президента Володимира Зеленського та його партію.
Виборчі чиновники, на те, просто знизали плечима.
«Закон, на жаль, не обмежує тих, хто намагається заплутати виборців», — говорить Володимир Вирва, прес-секретар Центральної виборчої комісії. «Ми нічого не можемо зробити».
Експозиція «Виборчого трешу» також підкреслює зусилля кандидатів впливати на виборців через подарунки. Арсенал засобів підкупу представлений барвистим обладнання для дитячого майданчика, який один кандидат поставив у своєму місті перед виборами, а також тістечка і коробки з продуктами харчування, що роздаються виборцям.

EVGENIY MALOLETKA / AP PHOTO
Співробітник музею Юлія Решітко каже, що таке хабарництво залишатиметься характерною рисою українських виборів доти, поки мільйони людей намагатимуться звести кінці з кінцями.
«Остання тенденція — безкоштовні квитки на поп-концерти та концерти класичної музики. Раніше люди вдовольнялися продуктовими наборами», — додала вона.
Успішна трансформація коміка в президента заохотила інших. Святослав Вакарчук, наприклад, є лідером нової партії Голос — і, можливо, найулюбленішою рок-зіркою країни.
«Політична феєрія є частиною української традиції, де політики часто-густо вдаються до різноманітних витівок», — пояснює політичний аналітик з Києва Володимир Фесенко. «Але феєрія не завжди дає хороші результати У 2010 році чоловік, який змінив своє прізвище на «Противсіх», балотувався на посаду президента і набрав лише 0,2% голосів.» — резюмував він.
Modesto Bee
BY YURAS KARMANAU ASSOCIATED PRESS